5 LUCRURI PE CARE TREBUIE SĂ LE ȘTII DACĂ VREI SĂ PRACTICI PILATES

Pilfis - Exercitii de pilates

Îți dorești să îți refaci sănătatea folosind metoda Pilates, însă nu cunoști foarte multe lucruri despre beneficiile lui? Iată câteva informații, pe care noi, cei din echipa Pilfis dorim să ți le oferim, ca să nu ai emoții atunci când întâlnești salteaua sau aparatul Reformer pentru prima oară:

1. SCHIMBĂRILE NU SE VĂD IMEDIAT

Cu Pilates lucrezi de la cele mai profunde straturi ale mușchilor până cele de suprafață, cu o atenție deosebită asupra aliniamentul și formei corecte a corpului. Exercițiile de Pilates sunt ideale pentru mușchii abdominali, dar ajută de asemenea la consolidarea și susținerea întregului tău corp.

Exercițiile de Pilates, însoțite de o dietă potrivită, te vor ajuta să construiești un abdoment plat și puternic. Îți vor dezvolta de asemenea centrul de putere al organismului (zona abdominală, șoldurile și spatele inferior), care îți va menține coloana vertebrală dreaptă și sănătoasă.

Consecvența este cheia oricărui tip de antrenament, dar în mod special al celui de Pilates. Rezultatele vizibile – mai puține dureri de spate, o postură corectă și un corp mai frumos – au nevoie de timp, dar odată ce acestea încep să apară, vei aprecia toate eforturile depuse. Joseph Pilates, creatorul conceptului de Pilates, spunea: “În 10 ședințe te vei simți mai bine, în 20 de ședințe vei arăta mai bine, iar în 30 de ședințe vei avea un corp complet nou.”

2. CU PILATES PIERZI CM, NU KILOGRAME

Metoda Pilates pune accentul pe alungirea și întărirea mușchilor, însă fără a pune presiune asupra articulațiilor. Mușchii tăi vor fi mai tonifiați și mai bine definiți, dar nu vor crește în volum. Iar ca să facem o comparație vizuală, după practicarea exercițiilor de Pilates, corpul tău se va asemăna mai mult cu cel al unui înotător și nu cu al unui halterofil.

Dacă practici Pilates în mod regulat, este posibil să pierzi câteva kilograme. Vei arăta mult mai subțire și vei reduce treptat numerele pe care le porți la articolele de îmbrăcăminte, însă nu se vor vedea mari modificări atunci când te urci pe cântar.

Dacă scopul tău este să slăbești, la Pilfis îți vom completa antrenamentul cu exerciții de cardio sau fitness. Alternând antrenamentul de slăbire cu cel de Pilates, corpul tău va rămâne sănătos și în echilibru.

Pilates kinetoterapie Alba Iulia

3. MUȘCHII ABDOMINALI SUNT ÎNTOTDEAUNA PE PRIMUL LOC

Nu te simți copleșit de numeroasele corecții ale corpului, pe care instructorul de Pilates ți le va enumera la prima ședință. Toate mișcarile de Pilates încep cu crearea unui aliniament corect al corpului, care reprezintă baza pentru sănătatea ta. Nu fii descurajat, și întotdeauna amintește-ți că rezultatele nu se văd imediat.

Există doar un lucru la care trebuie să te gândești constant: la fiecare exercițiu de Pilates trebuie să simți că pui în mișcare mușchii adominali. Atunci când inspiri, aceștia trebuie strânși către șira spinării, iar când expiri aceștia trebuie să se întindă de-a lungul șirei spinării. Imaginează-ți că poți un corset cu ajutorul căruia partea centrală a corpului este apăsată spre interior, în timp ce partea superioară se ridică datorită presiunii exercitate.

Acest tip de mișcare te va ajuta să implici mușhii abdominali profunzi, să fii susținut, și să lucrezi în condiții de siguranță, în timp ce obții rezultate incredibile în partea centrală a corpului tău. Indiferent de mișcările pe care le faci la Pilates – rotiri cu întinderea picioarelor, împingerea gâtului, cercuirea picioarelor sau înclinări laterale, asigură-te că mușchii abdominali sunt implicați.

4. PILATES TE REABILITEAZĂ

Exercițiile de Pilates îți reabilitează corpul. Lucrezi ca să îți întărești organismul și să îți refaci sănătatea.

Această metodă de mișcare a fost creată de Joseph Pilates pentru recuperarea fizică a prizonierilor din Primul Război Mondial și a avut rezultate atât de bune, încât s-a dezvoltat ca o nouă formă de mișcare. La început, acestă metodă a fost folosită exclusiv pentru antrenarea sportivilor, a militarilor și a politiștilor. Dar când Pilates a emigrat în New York, metoda lui a devenit populară și printre dansatori, deoarece acest tip de exerciții contribuia la dezvoltarea musculaturii profunde și favoriza concentrarea.

  • Pentru că metoda Pilates contribuie la refacerea organismului, este folosită și în procesul de kinetoterapie.
  • Aceasta întărește și videcă leziuni vechi, în timp ce previne unele noi.
  • Cu ajutorul aparatului Reformer, se crează condițiile unui răspuns muscular potrivit.

Atenția exercițiilor de Pilates către centrul de putere al corpului, ajută la logevitatea și sănătatea șirei spinării, a aliniamentului pelvic, amplasarea corectă umerilor, obținerea unei posturi corecte și multe altele. Acest timp de antrenament i se potrivește oricărei persoane, și nu este conceput doar pentru a arăta bine, ci mai ales pentru menținerea sănătății.

Pilates Alba Iulia Kinetoterapie

5. NU ESTE VORBA DOAR DESPRE CORPUL TĂU, CI ȘI DESPRE MINTEA TA

O valoare adăugată oferită de metoda Pilates, este ca te ajută să te focalizezi și să îți calmezi mintea. Este un stil de mișcare minte-corp, similar în acest sens cu yoga. Datorită detaliilor subtile prezente în mișcările Pilates, vei avea nevoie de o concentrare totală.

Dacă treci printr-o despărțire, ești copleșit de muncă, sau se întâmplă ceva negativ în viața ta care îți consumă 90% din capacitatea mentală și emoțională, Pilates poate fi o soluție în ameliorarea problemelor tale. Îți oferă o oră întreagă de atenție asupra corpului tău, îți pune sângele în mișcare și îți relaxează mușchii.

Concentrarea necesară în exercițiile de Pilates, ajută de asemenea la îmbunătățirea părții din creier care este responsabilă pentru memorie.

 

 

Comentarii

  • Raspunde sau scrie un comentariu

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *